سمان میلیون معامله سهام بورس سمنان افزایش معاملات بورس سمنان

سمان: میلیون معامله سهام بورس سمنان افزایش معاملات بورس سمنان دولت تدبیر و امید رشد معاملات بورس شاخص سهام

گت بلاگز اخبار پزشکی مصرف این خوراکی های خوشمزه‌ را متوقف کنید!

حذف یکباره‌ مواد غذایی که هر روز مصرف می‌شود کار مشکل است ولی اگر کم‌کم تغییرات سالمی را در برنامه‌ غذایی‌مان ایجاد کنیم، با حال خوبی که پیدا می‌کنیم، تغییرات ب

مصرف این خوراکی های خوشمزه‌ را متوقف کنید!

مصرف این خوراکی های خوشمزه را متوقف کنید!

عبارات مهم : کالری

حذف یکباره مواد غذایی که هر روز مصرف می شود کار مشکل است ولی اگر کم کم تغییرات سالمی را در برنامه غذایی مان ایجاد کنیم، با حال خوبی که پیدا می کنیم، تغییرات برایمان راحت تر می شود.

به گزارش ایسنا، «تبیان» در ادامه توصیه کرده است که مصرف این خوراکی ها را متوقف کنید:

مصرف این خوراکی های خوشمزه‌ را متوقف کنید!

پیتزا

گاهی ممکن است جهت خوردن یک وعده پیتزا به مغازه پیتزافروشی بروید ولی این بدان معنی نیست که مجبورید یک نوع پیتزای کلفت و پرملاط، با پنیر اضافی به همراه سه نوع گوشت (چند تن کالری و چربی اشباع شده) را سفارش دهید بلکه بهتر است یک پیتزای نازک و ترجیحاً گیاهی را با کمترین میزان پنیر گزینش کنید. سفارش یک نوع سالاد هم به شما کمک می کند که سریعتر معده را پر کنید و خوراکی های بدون کیفیت و کالری بیش از پیش را به بدنتان تحمیل نکنید.

چیپس سیب زمینی

حذف یکباره‌ مواد غذایی که هر روز مصرف می‌شود کار مشکل است ولی اگر کم‌کم تغییرات سالمی را در برنامه‌ غذایی‌مان ایجاد کنیم، با حال خوبی که پیدا می‌کنیم، تغییرات ب

قطعاً هیچ کس با خوردن یک دانه چیپس سیر نمی شود ولی توصیه می کنیم به ظرف سیب زمینی سفارش داده نیز دقت کنید. پیشنهاد می کنیم که بخشی از غذایتان را به خوردن تنقلاتی مانند ذرت بوداده تخصیص داده شده است دهید چون نسبت به چیپس سیب زمینی، کالری بسیار کمتر و فیبر بیشتری دارد. به کره یا روغنی که در چیپس به کار می رود دقت کنید.

پاستا

اگر شما هوس پاستا کرده اید و در عین حال می خواهید میزان کربوهیدرات مصرفی تان را کم کردن دهید توصیه می کنیم که از مدل اسپاگتی اسکواش (ماکارونی تهیه شده است از کدو) استفاده کنید. این نوع پاستا، را به همراه سسی راحت و سبک گوجه بخورید. با این کار میزان کالری را به نصف کم کردن می دهید. اگر مایلید خوراکی سالم دیگری را هم به آن بیفزایید توصیه می کنیم که کمی کباب ترکی راحت را در کنار آن امتحان کنید.

دیپ

مصرف این خوراکی های خوشمزه‌ را متوقف کنید!

گرچه دیپ یا همان پرکننده ها از خامه ترش یا خامه پنیر و یا هر چیزی که شبیه پنیر باشد تهیه شده است باشد، سخت است که در برابر آن مقاومت کرد. دفعه بعد که خواستید سس تهیه کنید، توصیه ما استفاده از حمص هست. با این کار میزان چربی را کم کردن داده اید و از فواید بی نظیر نخود به خصوص پروتئین گیاهی آن بهره گرفته اید. این نوع سس را به همراه سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای و هویج بخورید!

غلات صبحانه (سریال)

بسیاری از بسته های غلات صبحانه که به نام سریال هم می شناسیم مملو از شکر و کربوهیدرات هستند. توصیه می کنیم که از مدل جوین (تهیه شده است از جو) آن استفاده کنید. فیبر موجود در آن، میزان جذب کالری را در خون کم کردن داده و انرژی یک روز را جهت شما تأمین می کند با این کار، کالری کمتری به بدنتان وارد کنید.

حذف یکباره‌ مواد غذایی که هر روز مصرف می‌شود کار مشکل است ولی اگر کم‌کم تغییرات سالمی را در برنامه‌ غذایی‌مان ایجاد کنیم، با حال خوبی که پیدا می‌کنیم، تغییرات ب

شکلات

یک تکه آبنبات پر از شکر، چربی های ناسالم، و مواد نگهدارنده هست. اگر می خواهید که خوراکی شیرین بخورید، به دنبال شکلات تلخ باشید. این نوع شکلات، فشارخون را کم کردن می دهد و جریان خون را در مغز و قلب اصلاح می بخشد و از تخریب سلول های بدن جلوگیری می کنند. مدل هفتاد یا هشتادوپنج درصد مناسب هست. از شکلات هایی که درونشان با آجیل یا میوه پرشده بپرهیزید و زیاد از یک اونس در روز نخورید.

مصرف این خوراکی های خوشمزه‌ را متوقف کنید!

سیب زمینی سرخ شده

از نوع سرخ شده است سیب زمینی نیز بپرهیزید و توصیه می کنیم که به جای سرخ کردن از سیب زمینی کبابی یا پخته استفاده کنید. یک پرس سیب زمینی سرخ شده است فست فودی 230 کالری دارد، ولی سیب زمینی پخته شده است میانگین 130 تا 140 کالری دارد. همچنین دقت کنید که چه سسی جهت روی سیب زمینی گزینش می کنید.

دونات

دونات ها بمب های شکری هستند که اول معده تان را حسابی پر می کنند و شما را گرسنه تر می کنند. بعد خوردن آن را محدود و محدودتر کنید. اگر می خواهید طول روز پر انرژی باشید توصیه ما خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه است.

نان سفید

نان سفید به علت آن که میزان فیبر کمی دارد. این میزان اندک باعث می شود نتواند ورود قند را به خون کم کردن دهد و درنتیجه مدت وقت احساس سیری را زیاد کردن دهد. از سوی دیگر در نان سفید سطح مواد مغذی که به کارکرد بدن کمک می کند بسیار اندک هست. بهتر است به دنبال خرید نان سبوس دار باشید.

بستنی

بستنی پر از قند، چربی، و خوراکی پرکالری محسوب می شود. بعد در خوردن آن محدودیت ایجاد کنید.

انواع اسموتی ها

هر از چند گاهی خوردن اسموتی خوب است ولی بهتر است که انواع میوه ها و سبزیجات را به صورت کامل و معمولی مصرف کنید. توصیه ای که راجع به اسموتی ها وجود دارد این است که مخلوط کردن چند میوه و مخلوط آن ها در غذاساز، با وجودی که خوشمزه هست، شما را راضی نمی کند ولی اگر همان میوه را به صورت کامل بخورید راضی کننده است.

کچاپ

این هم از گوجه فرنگی تهیه شده است هست، مگر نه؟ بله کاملاً درست است البته به همراه میزان زیادی قند. چهار گرم در هر قاشق چای خوری سس کچاپ، قند نهفته هست. ولی مایلید چیزی گوجه ای بخورید، توصیه می کنیم که مقداری سس کچاپ خانگی درست کنید. کمی فلفل جهت مزه خاص تند آن بیفزایید.

مافین ها

اگر مایلید در وعده صبحانه کیک بخورید، بخورید. اگر آن را از نوع مافین گزینش کنید لطفاً این کار را نکنید. لیکن مافین ها سرشار از آرد سفید (بدون سبوس)، شکر، و چربی است و خوردن آن هم به برطرف گرسنگی شما کمکی نمی کند. توصیه می کنیم که از نوع مافین هایی استفاده کنید که با آرد کامل تهیه می شود. همین آرد کامل باعث می شود که میزان کربوهیدرات به آرامی جذب شود، در عین حال قند کمتر و پروتئین بیشتری به بدنتان وارد کنید.

کوکی ها

به بسته کوکی سر نزنید! کربوهیدرات، شکر، چربی اشباع، مواد دیگر که در طی فرایند پخت به آن می افزایند مواردی هستند که جهت انسان خوراکی چندان سالمی نیستند. بهتر است مصرف آن را کم کردن داده و متوقف کنید!

واژه های کلیدی: کالری | خوراکی | استفاده | سیب زمینی | سیب زمینی | سیب زمینی سرخ شده | اخبار پزشکی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog